Domnita’s Weblog

Ianuarie 22, 2009

SdC Sibiu – Rezumatul capitolului I

SdC Sibiu – Rezumatul capitolului I

Cu întârziere, pricinuită s(tr)esiune, reuşesc să vă povestesc şi eu cum a fost prima întâlnire SdC din Sibiu :-). Ne-am întâlnit duminica trecută, în număr destul de restrâns, în clubul Maya pentru a povesti despre ce-am mai citit şi despre cărţile care ne plac. La o ciocolată caldă şi foarte bună, un pahar de bere, un ceai sau un frappe, am stat şi-am depănat poveşti şi amintiri într-o atmosferă foarte destinsă şi plăcută.

Am aflat că, în toamnă, blogerii sibieni au mai organizat un SdC mai micuţ, dar că acesta nu a devenit o tradiţie. Oricum, reprezentantul lor de la întâlnirea de duminică a promis să dea sfoară-n ţară printre fraţii într-ale blogingului, astfel încât data viitoare să vină, cu mic, cu mare, toţi cei care în octombrie s-au arătat încântaţi de proiect.

La începutul discuţiilor, s-a vorbit despre piaţa de carte din România, despre posibilitatea de distribuire a cărţilor şi despre editurile care, eventual, ar publica şi autori necunoscuţi. După aceea, am prezentat fiecare cartea / cărţile adusă(e), pe care le-am lăudat şi le-am recomandat celorlalţi. Invitatul special, criticul Andrei Terian, a adus cartea Băiuţeii a lui Filip Florian şi Matei Florian. După ce ne-a povestit câte ceva despre autorii cărţii, domnul Terian ne-a vorbit despre literatura română contemporană şi despre importanţa cunoaşterii propriei literaturi. De fapt, încă dinainte să ne divulge titlul cărţii aduse, ne-a spus că, încă de când a primit invitaţia, a ştiut că va trebui să aducă o carte de proză contemporană, scrisă de un autor (respectiv, autori) român(i). Dacă seamănă cu Amintiri din copilărie sau nu, ne va spune la următoarea întâlnire Călin, care s-a arătat dornic să o citească.

Am mai discutat despre prejudecăţi şi despre faptul că anumite idei preconcepute ne opresc să citim cărţi care, altfel, poate, ni s-ar părea foarte interesante; despre titluri care ne-au convins să citim cărţile care le poartă, despre conspecte, sfinţi cunoscuţi şi necunoscuţi.

Printre cărţile împrumutate s-au mai numărat:

Joaquim Maria Machado de Assis – Memoriile postume ale lui Bras Cubas

Amelie Nothomb – Uimire şi cutremur

Valeriu Anania – Memorii

Mircea Păcurariu – Sfinţi daco-romani şi români

În final, am discutat despre facultăţi, examene, sesiuni, licenţe şi conspecte şi am încheiat urându-ne să ne-ntâlnim în februarie „câţi am fost şi înc-atâţia”.

Vreau să mulţumesc tuturor celor care au venit,

Andrei Terian

Simina Terian

Călin Blaga

Adi Dinu

Neluţu Dăian

pict0001

Doresc tuturor studenţilor muuuuult succes la examene şi spor la citit ;).

Raluca

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

