Domnita’s Weblog

Noiembrie 22, 2009

„Provocarea Taize”

Filed under: amintiri — domnitaralu @ 12:45 am
Tags: , , , , ,

În urmă cu patru ani, o colegă mi-a povestit despre o excursie de revelion la care voia să participe, un fel de pelerinaj cu un traseu incitant, al cărui ţel final era… Milano! Dorindu-mi să văd Italia, am hotărât să mă alătur grupului…

Şi aşa a început aventura mea cu Taize-ul. Milano a fost prima oprire. A urmat Zagrebul, Geneva şi Bruxelles. După experienţa primului an, am început să adun tot mai mulţi oameni în jurul meu – prietenii dragi care-mi sunt alături peste an şi pe care-i voiam lângă mine şi de revelion.

Îmi amintesc cum le povesteam despre întâlnirile Taize, ca să-i conving să participe. Le vorbeam de aventură, de oraşele pe care urma să le vizităm pe traseu, de bucuria de a cunoaşte tineri din toate colţurile Europei. Uneori le spuneam şi despre faptul că, în anumite momente, îţi promiţi că e ultima oara când faci nebunia asta… Că eşti prea bătrân să mai străbaţi Europa. Însă ajungi, imediat ce se termină pelerinajul, să îţi dai seama că vei număra lunile până la următoarea întâlnire.

Taize-ul nu este ceva ce se uită. Îmbinarea de pelerinaj şi excursie, şansa de a cunoaşte locuri şi oameni noi, de a cutreiera Europa rămâne un dar ce nu ar trebui ratat. Revelionul în alte ţări, cu alte tradiţii, rămâne mereu o provocare şi o bucurie, înmănunchiată în dorinţa şi mândria de a-ţi (re)prezenta şi tu ţara cu succes, stârnind interes şi, poate, tentând pe viitorii turişti, pe care vara îi vedem cu rucsacele în spate pe străzile Burgului nostru.

Anul acest, aventura continuă: Polonia. Sunt sigură că va rămâne o întâlnire memorabilă, mai ales că Polonia – o spun în cunoştinţă de cauză! – este o ţară fascinantă şi nespus de frumoasă. Renăscută glorios din propria cenuşă…

Marea diferenţă faţă de excursiile din anii precedenţi (exceptând pe cea din Belgia) este că acum avem un autocar ce pleacă din Sibiu şi organizare locală (înainte, trebuia să ne „lipim” de grupurile din Braşov, pentru că nimeni nu se ocupa de asta la noi). Prin efortul Ilenei Zepa, Sibiul are acum propriul autocar şi propriul traseu, cu opriri în Praga, Berlin, Poznan, Varşovia şi Budapesta.

Vă provoc, deci, dragi sibieni la o aventură pe care garantez că nu o veţi uita uşor!

3 comentarii »

  1. Buna.
    Te invit sa scrii un articol la mine pe blog despre (macar) una dintre aceste excursii. Multumesc.

    Comentariu de turisticus — Decembrie 5, 2009 @ 11:55 am

  2. cu cine pot lua legatura daca vreau sa merg si eu?ultima oara organiza biserica din V. Aurie dar acum nu mai stiu nimic.

    Comentariu de kristy — Decembrie 8, 2009 @ 4:38 pm

  3. buna,

    am vazut ca ai participat la diverse actiuni in legatura cu taize.
    eu sunt din Brasov si as vrea daca se poate sa-mi trimiti un email cu cel care organizeaza astfel de pelerinaje la taize si eventual niste date de contact, fie ca e din brasov sau sibiu

    raman recunoscator

    Comentariu de Florin — Aprilie 20, 2010 @ 4:21 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

