Domnita’s Weblog

Octombrie 2, 2010

Voluptati de weekend

Filed under: Ganduri — domnitaralu @ 6:28 pm
Tags: , ,

Am vrut sa-mi incep gandurile cu o caracterizare a acestei zile – „o sambata de basm” – dar m-am speriat eu insami cand mi-am dat seama ce plate trebuie sa fie basmele mele, daca o zi in care am dormit aproape non-stop face parte dintr-o poveste. Semn ca imbatranesc, probabil :-))

Adevarul e ca aveam nevoie de somn, de muuult somn – singurul motiv pentru care mi-e dor de sfarsiturile de saptamana pentru ca, in rest, nu-mi prea gasesc locul, nu prea stiu ce sa fac. La un moment dat, ma gandeam sa ma imbrac si sa dau fuga la birou (semn bun ca-mi lipseste, nu?), dar mi-am amintit de un oarecare gest de-al lui Alex, cu degetele in forma de „L” pe frunte cand ii spuneam, intr-o seara de vineri, ca ma grabesc sa-mi termin treaba si ca nu am chef (timp, dispozitie) sa ies in oras :-)). Ca sa nu ii dau satisfactie a doua oara, am ramas cuminte in casa si am citit, am fumat, am dormit.

Asta-vara, in ultima sesiune (sau chiar atunci cand invatam pentru examenul de licenta, nu mai stiu…) am avut un soc, dandu-mi seama ca termin o Facultate de Litere cu Specializarea Romana, iar eu am citit foooaaarteee selectiv (a se citi: putin) din Literatura Romana.  De rusine, am hotarat sa nu mai pun mana pe nicio carte straina pana nu imi pun la punct lecturile din literatura noastra. Desigur ca nu am reusit, mai intai am devorat „Maestrul si Margareta”, dar acum tot am facut un prim pas si m-am apucat de „Cel mai iubit dintre pamanteni”. M-a demoralizat putin vederea celor trei volume (desi, pe vremuri, nu eram omul care sa se sperie de cartile groase). Doar ca acum stiu cat imi ia sa citesc trei volume, cand orele sau minutele mele de citit sunt atat de limitate – din nou, noroc ca fumez si ca mai vin cateodata fara laptop in bucatarie (carevasazica nu mi-ar strica un calculator fix, pe care sa nu-l pot cara dupa mine si atunci cand merg la tigara 🙂 ).

Am scos patru citate din „Cel mai iubit…”, care mi-au placut mult si m-am gandit sa le impartasesc si pe acestea:

Cand iubesti, iubirea trebuie implinita, orice-ar fi, fiindca nu se stie daca te vei mai intalni vreodata cu clipele acelea… (Trist 😦 )

Tineretea e o trufie, rareori o valoare (Faaaaain!)

Cand spala, de pilda, cu capul aplecat in cazan (o gaseam adesea astfel venind de la scoala)  mama arata atat de linistita si de frumoasa, incat acest spalat mise parea un ritual misterios si nu truda umilitoare. Mica noastra casa cu gradinita mi se parea un colt al paradisului si totdeauna se intampla s-o gasesc aplecata asupra a ceva; stia sa insufle viata lucrurilor. Toata copilaria mea am baut cafea cu lapte dintr-o frumoasa ceasca de portelan, cu flori rosii si albastre. Miscarile mainilor mamei, cand mi-o punea inainte, erau atat de incetinite si imi sugerau atat de curios sentimentul ca aceasta ceasca nu e un simplu obiect care putea fi schimbat, incat fara sa stiu de ce (fiindca mama nu-mi spunea nimic), impulsurile mele de copil se armonizau si-mi beam cafeaua aplecat cu grija asupra mesei. Nu obiectul mi se parea de pret, ci sufletul mamei imprastiat in lucruri. (Minunat!!!)

„Mai bine te-ai ruga pentru tine, fiindca cine nu stie ce e pacatul nu inseamna ca e un sfant, ci un neputincios, nu-l savarseste fiindca nu e in stare, nu fiindca are credinta puternica… (Cu asta s-ar putea sa supar pe oarecine, dar cred ca mie mi-a placut pentru ca am avut senzatia ca imi aduce o oarecare consolare…)

Printre voluptatile acestui weekend, as mai adauga ascultarea, reascultarea, rereascultarea „Primaverii mele” a lui Tudor Gheorghe (geniale versuri!!!!) si a unor cantece evreiesti, pe care, insa, nu am reusit sa le gasesc pe net (inca! Nu ma las!).

Acum, ma delectez cu gandul plecarii si al reintalnirii cu Klaus, al conferintelor si al traducerilor, al Targului de Carte, al drumetiilor prin Maramuresul inca necunoscut mie. Si cu bucuria de a avea atatia prieteni minunati!…

2 comentarii »

  1. Superbe citate. Cand pleci in Maramures? Ajungi si la Rohia? Cand vine Klaus? Ma opresc la 3 intrebari deocamdata. Pupici pentru Anca si pentru Maria. Si pentru tine:)

    Comentariu de Dana — Octombrie 3, 2010 @ 1:05 pm

  2. Din pacate, nu am ajuns la Rohia, doar in Satu Mare. Despre periplul lui Klaus am scris in noua postare. Si noi te pupam cu drag mare!

    Comentariu de domnitaralu — Octombrie 11, 2010 @ 11:54 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

